تحولات لبنان و فلسطین

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ضعف پشتوانه کارشناسی مجلس در تنظیم لوایح و طرح ها، بر لزوم تقویت عقبه کارشناسی مجلس دهم تاکید کرد.

پزشکیان: مجلس دهم عقبه کارشناسی خود را تقویت کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قرار داشتن در آستانه شروع مجلس دهم و نیز درباره مهمترین وظایف مجلس آینده با توجه به پیام رهبر انقلاب پس از انتخابات هفتم اسفند، اظهارداشت: مشکلی که در همه مجالس داشته ایم، نبودن یک پشتوانه و عقبه کارشناسی برای تنظیم طرح ها و بررسی لوایح و در نتیجه قانونگذاری بوده است.

وی گفت: به عنوان مثال دولت لایحه برنامه را به مجلس می آورد و مجلس نیز آن را تصویب می کند، اما بعداً مشخص می شود که دولت آن را اجرا نکرده و مجلس هم بی تفاوت بوده است.

پزشکیان ادامه داد: این برای یک مملکت اسلامی افت دارد که قانونی نوشته شود و قانونگذاری شود، اما اجرا نشود و بعداً مجبور شوند قانون جدیدی تصویب کنند، در حالی که اگر کار کارشناسی و علمی در پشت نظرات نمایندگان باشد، قوانین به این سادگی تغییر نمی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه علاوه بر مجلس، سایر ارکان نظام نیز باید دست به دست هم دهند تا قانون به خوبی اجرا شود، اظهارداشت: ما انقلاب کردم تا مشکلات را حل کنیم و شعار دادن هم مشکلات را حل نمی کند؛ کار کارشناسی است که باعث حل مشکلات می شود.

پزشکیان با اشاره به سرفصل های مطرح شده در پیام رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات هفتم اسفند به عنوان وظایف مجلس آینده، گفت: عقبه کارشناسی قوی در مجلس است که می تواند خوراک لازم را برای نمایندگان تهیه کند تا سرفصل های مد نظر مقام معظم رهبری به خوبی دنبال شود.

وی افزود: علاوه بر این تعهد نمایندگان به آنچه که از مسیر کارشناسی گذشته است نیز می تواند به بهبود این روند منجر شود؛ یعنی ابتدا باید این نگاه در بین نمایندگان ایجاد شود که به کار کارشناسی پایبند باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه رفتار دولت و مجلس باید تغییر کند و بر اساس علم و حکمت حرکت کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید شاخص های تصمیم گیری در دنیا را یاد بگیریم و خودمان را به آن عادت بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.